Ugdymo kokybės samprata – tai sutartinių veiklos požymių visuma, rodanti, kokiais būdais ir priemonėmis yra pasiekiami įstaigos ugdymo tikslai, tenkinant individualius ugdytinių poreikius.
Ugdymo kokybę atspindi ugdymo rezultatai – vaikų pasiekimai ir pažanga.
Struktūros kokybės veiksniai
|
Ugdymo proceso finansavimas
|
Vadovai tikslingai numato finansinių išteklių paskirstymo prioritetus
Bendruomenė aktyviai dalyvauja išteklių valdyme
Įstaigos ištekliai papildomi vietos ir tarptautinių projektų lėšomis
|
Mokytojų kvalifikacija
|
Mokytojai norintys dirbti ir mokytis
Aukšta mokytojų kvalifikacija
Vykdoma mokytojų patirties sklaida
Sugebėjimas dirbti komandose, kelti tikslus, numatyti veiklos kryptis
Mokytojams sudaromos palankios sąlygos tobulinti ir kelti kvalifikaciją
|
Aplinkos fizinės savybės
|
Fizinė aplinka saugi, tenkina vaiko fizinius, protinius ir emocinius poreikius, atitinka vaikų amžių ir higienos normas
Atspindi įstaigos estetikos pojūtį bei savitumą
Lauko aplinka tvarkinga, prižiūrėta, skatinanti vaikus veikti
|
Ugdymo planas, programa
|
Ugdymas remiasi humanistinėmis idėjomis, pabrėžiama intelektinio, emocinio, dvasinio ugdymo darna, bendražmogiškųjų vertybių svarba
Įstaigos strateginiame ir metiniame plane numatytas kokybiškas ugdymo turinys
Ugdymo programa orientuota į vaiką, jo patirtį, poreikius, gebėjimus ir ugdymosi galimybes
Programa užtikrina ugdymosi tęstinumą
|
Personalas
|
Personalo bendravimas ir bendradarbiavimas
Profesinis patyrimas ir kompetencija
Saugios darbo sąlygos
Palaikomas geras mikroklimatas
Numatyta darbuotojų skatinimo tvarka
Laikomasi bendruomenės etikos kodekso
|
Proceso kokybės veiksniai
|
Kryptingas ugdymo organizavimas
|
Taikoma į vaiką orientuota ugdymosi pedagogika: pagarba vaiko individualumui, savitumui. Vaikas-aktyvus ugdymosi proceso veikėjas
Ugdyme remiamasi vaikų patirtimi, skatinama vaikų saviraiška, vaikas dažniau stebimas ir išklausomas nei jam kalbama
Pagrindinis ugdymo metodas – žaidimas
Vaiko galių ir gebėjimų atpažinimas
Nuolatinis vaiko pasiekimų vertinimas
Aktyvaus mokymosi metodų elementai
|
Ugdymosi aplinka
|
Funkcionali, dinamiška, nukreipta ugdymosi tikslų įgyvendinimui
Vaikas – aktyvus ugdymosi aplinkos kūrėjas
Aplinka – stimuliuojanti, skatinanti veikti
|
Įstaigos kultūra
|
Bendruomenės nariai pripažįsta vaikų kultūrą kaip vertybę
Pozityvi vaikų ir ugdytojų tarpusavio sąveika
Veikia savitarpio pagalbos teikimo sistema
Rūpinamasi įvaizdžio kūrimu, tinkamu reprezentavimu
|
Vaiko pasiekimai
|
Sukurta vaiko pasiekimų vertinimo sistema
Vaikų pažanga akivaizdi, atitinkanti pedagogų ir tėvų lūkesčius
Tėvai dalyvauja vaiko pažangos vertinime
Atsižvelgiama į vaiko gabumus
|
Bendradarbiavimas su šeima
|
Tėvai – aktyvūs ugdymo proceso dalyviai
Vykdomas tėvų švietimas
Vyksta komandinis darbas tarp mokytojų ir specialistų teikiant pagalbą vaikui, šeimai
Naudojami patrauklūs tėvų informavimo būdai
|
Parengė: Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Oresta Augustanavičienė