Ugdymo kokybės samprata
Ugdymo kokybės samprata – tai sutartinių veiklos požymių visuma, rodanti, kokiais būdais ir priemonėmis yra pasiekiami įstaigos ugdymo tikslai, tenkinant individualius ugdytinių poreikius.
Ugdymo kokybę atspindi ugdymo rezultatai – vaikų pasiekimai ir pažanga.
Struktūros kokybės veiksniai |
|
Ugdymo proceso finansavimas |
Vadovai tikslingai numato finansinių išteklių paskirstymo prioritetus Bendruomenė aktyviai dalyvauja išteklių valdyme Įstaigos ištekliai papildomi vietos ir tarptautinių projektų lėšomis |
Mokytojų kvalifikacija |
Mokytojai norintys dirbti ir mokytis Aukšta mokytojų kvalifikacija Vykdoma mokytojų patirties sklaida Sugebėjimas dirbti komandose, kelti tikslus, numatyti veiklos kryptis Mokytojams sudaromos palankios sąlygos tobulinti ir kelti kvalifikaciją |
Aplinkos fizinės savybės |
Fizinė aplinka saugi, tenkina vaiko fizinius, protinius ir emocinius poreikius, atitinka vaikų amžių ir higienos normas Atspindi įstaigos estetikos pojūtį bei savitumą Lauko aplinka tvarkinga, prižiūrėta, skatinanti vaikus veikti |
Ugdymo planas, programa |
Ugdymas remiasi humanistinėmis idėjomis, pabrėžiama intelektinio, emocinio, dvasinio ugdymo darna, bendražmogiškųjų vertybių svarba Įstaigos strateginiame ir metiniame plane numatytas kokybiškas ugdymo turinys Ugdymo programa orientuota į vaiką, jo patirtį, poreikius, gebėjimus ir ugdymosi galimybes Programa užtikrina ugdymosi tęstinumą |
Personalas |
Personalo bendravimas ir bendradarbiavimas Profesinis patyrimas ir kompetencija Saugios darbo sąlygos Palaikomas geras mikroklimatas Numatyta darbuotojų skatinimo tvarka Laikomasi bendruomenės etikos kodekso |
Proceso kokybės veiksniai |
|
Kryptingas ugdymo organizavimas |
Taikoma į vaiką orientuota ugdymosi pedagogika: pagarba vaiko individualumui, savitumui. Vaikas-aktyvus ugdymosi proceso veikėjas Ugdyme remiamasi vaikų patirtimi, skatinama vaikų saviraiška, vaikas dažniau stebimas ir išklausomas nei jam kalbama Pagrindinis ugdymo metodas – žaidimas Vaiko galių ir gebėjimų atpažinimas Nuolatinis vaiko pasiekimų vertinimas Aktyvaus mokymosi metodų elementai |
Ugdymosi aplinka |
Funkcionali, dinamiška, nukreipta ugdymosi tikslų įgyvendinimui Vaikas – aktyvus ugdymosi aplinkos kūrėjas Aplinka – stimuliuojanti, skatinanti veikti |
Įstaigos kultūra |
Bendruomenės nariai pripažįsta vaikų kultūrą kaip vertybę Pozityvi vaikų ir ugdytojų tarpusavio sąveika Veikia savitarpio pagalbos teikimo sistema Rūpinamasi įvaizdžio kūrimu, tinkamu reprezentavimu |
Vaiko pasiekimai |
Sukurta vaiko pasiekimų vertinimo sistema Vaikų pažanga akivaizdi, atitinkanti pedagogų ir tėvų lūkesčius Tėvai dalyvauja vaiko pažangos vertinime Atsižvelgiama į vaiko gabumus |
Bendradarbiavimas su šeima |
Tėvai – aktyvūs ugdymo proceso dalyviai Vykdomas tėvų švietimas Vyksta komandinis darbas tarp mokytojų ir specialistų teikiant pagalbą vaikui, šeimai Naudojami patrauklūs tėvų informavimo būdai |
Parengė: Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Oresta Augustanavičienė